Latvijas – Lietuvas kopuzņēmums
Latvijas – Lietuvas kopuzņēmuma „Viadukts” SIA uzņēmuma vēsture sniedzas līdz 1946.gadam, kad Kaļiņingradā tika dibināts tiltu būves vilciens ar uzņēmuma oriģinālo nosaukumu „Мостопоезд 446” vēlāk 1969.gadā „Мостоотряд 24”, kuru uzdevums bija atjaunot sagrautos dzelzceļa un auto tiltus pēc Otrā Pasaules kara beigām. Sākotnēji uzņēmums tika atjaunojis objektus Krievijas robežās – dzelzceļa tērauda atveramo tiltu Poļeskā, pazemes dzelzceļa tiltu un estakāžu tiltu pār upi Pregoļa, Kaļiņingradā.
Vēsture
Pakāpeniski, ar 1949. gadu uzņēmums savu darbību uzsāka Lietuvā, kur tika uzcelts viens no augstākajiem tiltiem pār Dubis upi, vanšu tilts Viļņā, dzelzceļa tilts Ļudoviņas pilsētā, tilts pār upi Neman, Jurbarkasē un Šulutē, kā arī Kauņā. Gājēju pastaigas tilts Palangā, kurš iesniedzas jūrā. Kopš 1954. gada uzņēmums „Мостопоезд 446” pārbāzējās dzelzceļa stacijā „Krustpils”, līdz ar to uzsāka celtniecības darbus arī Latvijā. Tika veiktas tiltu rekonstrukcijas dzelzceļu virzienos, posmos Krustpils – Jelgava, Krustpils – Daugavpils un Krustpils – Rēzekne, kā arī tika uzbūvēts tilts automašīnām pār Daugavu, Daugavpilī, no metāla konstrukcijām.
1991. gada 7.oktobrī „Мостоотряд 24” vietā tika dibināta sabiedrība ar mērķi dot savu ieguldījumu Latvijas Republikas tautsaimniecības attīstībai, veicot efektīvu uzņēmējdarbību.
LL KU „Viadukts” SIA ir specializēts uzņēmums dzelzceļu, dzelzceļu tiltu un autoceļu, automobiļu tiltu, gājēju tiltu, pārvadu, tuneļu, krastmalu piestātņu, un citu mākslīgo veidojumu celtniecībā un rekonstrukcijā, objektu būvniecībā, būvmateriālu ražošanā un citās darbības jomās.
Vieni no nozīmīgākajiem LL KU „Viadukts” SIA celtniecības objektiem: 2005.gadā Ziemeļsusējas tilta rekonstrukcija, 2006.gadā Saulkrastu apvedceļa būvniecība (ceļa pārvads Lilastē, dzelzceļa pārvada būvniecība Lilastes stacijā), 2007.gadā Saulkrastu apvedceļa būvniecības darbi dzelzceļa pārvadā Skultes stacijā, 2008.gadā uzsākta Pērses tilta rekonstrukcija, Iecavas tilta rekonstrukcija, Nītaures ielas un dzelzceļa pārvada rekonstrukcija Siguldas novadā, kā arī Lobes tilta rekonstrukcija un daudzi citi nozīmīgi objekti Latvijā. 2012.gadā – ekspluatācijā tika nodots Tilts pār Gauju Valmierā. 2016.gadā - P8 Mazās Juglas tilta pārbūve. 2021. gadā tika pārbūvēts ceļa pārvads autoceļa P86 Sērene - Kalnieši 7,56 km. 2022.gadā Tilta pār Garbaru upi pārbūve Klusā ielā, Ludzā, Ludzas novadā. 2023.gadā Ceļa pārvads un gājēju/velosipēdistu ceļa būvdarbi uz autoceļa A2 49,900 km Siguldā, ceļa pārvada reģionālā autoceļa P61 Krāslava - Dagda 5,07 km pārbūves darbi.
Nozīmīgas būves vienmēr atstājušas sava laikmeta ierakstu vēstures lappusēs. Viena no tādām būvēm Rīgā ir Dienvidu tilts pār Daugavu ar pieejām, vērienīgākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā, kurš darba apjomu ziņā pārspēj visus līdz šim Rīgā tapušos tiltus - estakādēm un pievadceļiem, kas kopā stiepsies 8 kilometru garumā.
Šobrīd uzņēmums nodarbina aptuveni 150 strādājošos.
ISO
Sertifikāti
Radušies jautājumi, vai nepieciešamas konsultācijas? Sazinies ar mums!
Kontakti:
Uzdod mums jautājumu:
Mēs parasti atbildam 24 stundu laikā!